Eragon Rollspel
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Eragon Rollspel

Välkommen till ett forum som handlar om Eragon!
 
HemSökLatest imagesBli medlemLogga in

 

 Eragon Filmen

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
Vedrit




Antal inlägg : 15
Registreringsdatum : 13-01-01

Eragon Filmen Empty
InläggRubrik: Eragon Filmen   Eragon Filmen Icon_minitimetis jan 01, 2013 9:08 am

Jag gick och köpte Eragon filmen idag. Jag gillade det, men det var preatty mycket förstört under de första mintues. Det är också nödvändigt att vara mer som boken, missade några viktiga detaljer.

(Ledsen om detta förstör det för någon / alla)
Till exempel Eragon dödar Durza (The Shade), "hjärtat" av mountian plats (glömt det redan! XP) när var tänkt att krossas. I filmen var det inte.

En bra sak som jag tycker att dem har gjort rätt bra är detta: De gjorde ett bra chioce för Brom, Arya, ett OK val för Eragon, gjorde Saphira rätt bra också, men de kunde ha använt en annan person för Roran.

Im inte en känslig kille, men när Brom dog och baried, jag var undertrycka tårar. : '(

I Början, gjorde de ett bra jobb med att visa introt, urgalerna dolda i träd och buskar, döda två av Alv vakterna, men som jag minns, brände Durza en stor del av skogen, inte bara en liten del.


Tja, det stanna där, dont wanna förstöra det helt!

Så över allt, jag ger Eragon en tummen upp (jag ger inte en kritik, men jag älskar böcker)

// lilla jag

Till överst på sidan Gå ner
Erik Onberg




Antal inlägg : 3
Registreringsdatum : 13-01-01

Eragon Filmen Empty
InläggRubrik: Sv: Eragon Filmen   Eragon Filmen Icon_minitimetis jan 01, 2013 9:15 am

Ja, Jag håller ganska mycket med dig. I slutet var jag som, vad i helvete? Är det där? Men det var bra överlag. Även om jag var ganska förvirrad av Arya brist på Alvlig kvaliteter. Som att titta Brom dö och säger: "Du är inte tillräckligt stark. Visst kunde jag kalla det väsentliga i något, det svåraste passet att göra, men jag kommer att se honom dö och inte lyfta ett finger." Plus det faktum att hon hade runda öron! Det är som den enklaste detalj som en fem år gammal kunde peka ut! Alver har pekat öron! Men jag gillade filmen. Murtagh är bäst.
Till överst på sidan Gå ner
Vedrit




Antal inlägg : 15
Registreringsdatum : 13-01-01

Eragon Filmen Empty
InläggRubrik: Sv: Eragon Filmen   Eragon Filmen Icon_minitimetis jan 01, 2013 9:18 am

lol Laughing
bra, eftersom jag läste Eragon igen efter att jag såg filmen, mindes jag att även boken slutade lite tidigt, strax efter urgalerna dött eller nåt sånt.

Ja, det fanns ganska många misstag, och ja, det var Murtagh sval sett. Jag tror inte att de kunde ha plockat någon bättre. Och detta kommer från någon som vet vem Murtagh är, vad han gör, och där hans lojaliteter stå och inte gillar honom.
Till överst på sidan Gå ner
Vedrit




Antal inlägg : 15
Registreringsdatum : 13-01-01

Eragon Filmen Empty
InläggRubrik: Sv: Eragon Filmen   Eragon Filmen Icon_minitimetis jan 01, 2013 9:19 am

Det som irriterar mest är nog att dem lämnar slut senenen !!


Senast ändrad av Vedrit den tis jan 01, 2013 9:21 am, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Erik Onberg




Antal inlägg : 3
Registreringsdatum : 13-01-01

Eragon Filmen Empty
InläggRubrik: Sv: Eragon Filmen   Eragon Filmen Icon_minitimetis jan 01, 2013 9:20 am

Jo ja det avslutade rätt snabbt, men de lämnade ut sin kontakt med tomten medan han var hög / förvirrad från splittras på baksidan. och de lämnade ut Saphira att bli full!
Till överst på sidan Gå ner
Vedrit




Antal inlägg : 15
Registreringsdatum : 13-01-01

Eragon Filmen Empty
InläggRubrik: Sv: Eragon Filmen   Eragon Filmen Icon_minitimetis jan 01, 2013 9:25 am

Ja det hade varit en höjdpunkt !
Dem kunde ju iallafall ha haft med det i efter texterna som en liten filmsnut medans texten rullar Smile
Till överst på sidan Gå ner
Eragon
Gäst




Eragon Filmen Empty
InläggRubrik: Sv: Eragon Filmen   Eragon Filmen Icon_minitimetis jan 01, 2013 9:33 am

Det är en JÄTTEDÅLIG film!

Tänk sagan om ringen, om den skulle komma i en liten plastpåse i ett happy meal och du skulle öppna påsen och ta ut filmen and be like "Hey, this isn't Lotr! And where's my fucking fries!!"

Så dålig! Skämmes tamejhelvete!
Till överst på sidan Gå ner
jan
Admin
jan


Antal inlägg : 67
Registreringsdatum : 12-12-31

Eragon Filmen Empty
InläggRubrik: Sv: Eragon Filmen   Eragon Filmen Icon_minitimetis jan 01, 2013 9:35 am

Först och främst välkommna till forumet !
Till överst på sidan Gå ner
https://eragonrpg.swedishforum.net
jan
Admin
jan


Antal inlägg : 67
Registreringsdatum : 12-12-31

Eragon Filmen Empty
InläggRubrik: Sv: Eragon Filmen   Eragon Filmen Icon_minitimetis jan 01, 2013 9:35 am

Jag kommer inte riktigt ihåg filmen då det va rätt länge sedan som jag såg den!
Till överst på sidan Gå ner
https://eragonrpg.swedishforum.net
Vedrit




Antal inlägg : 15
Registreringsdatum : 13-01-01

Eragon Filmen Empty
InläggRubrik: Sv: Eragon Filmen   Eragon Filmen Icon_minitimetis jan 01, 2013 9:39 am

Du får väll ta och göra det då ^^
Till överst på sidan Gå ner
Grander




Antal inlägg : 3
Registreringsdatum : 13-01-03

Eragon Filmen Empty
InläggRubrik: Sv: Eragon Filmen   Eragon Filmen Icon_minitimetor jan 03, 2013 8:23 am

Jag tycker att den är rätt bra Smile
Till överst på sidan Gå ner
Vedrit




Antal inlägg : 15
Registreringsdatum : 13-01-01

Eragon Filmen Empty
InläggRubrik: Sv: Eragon Filmen   Eragon Filmen Icon_minitimefre jan 04, 2013 10:08 am

^^^^ Surprised
Till överst på sidan Gå ner
Berattaren




Antal inlägg : 180
Registreringsdatum : 12-12-31

Eragon Filmen Empty
InläggRubrik: Sv: Eragon Filmen   Eragon Filmen Icon_minitimefre jan 04, 2013 6:08 pm

Inge spamm Grabbar Sad Sad Sad Då blir Admin ledsen Sad
Till överst på sidan Gå ner
jan
Admin
jan


Antal inlägg : 67
Registreringsdatum : 12-12-31

Eragon Filmen Empty
InläggRubrik: Sv: Eragon Filmen   Eragon Filmen Icon_minitimefre jan 04, 2013 6:09 pm

Nej det är lungt Laughing
Till överst på sidan Gå ner
https://eragonrpg.swedishforum.net
Sponsored content





Eragon Filmen Empty
InläggRubrik: Sv: Eragon Filmen   Eragon Filmen Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Eragon Filmen
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» SvD Eragon
» Vem/ vilka är era favorit(er) Eragon?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Eragon Rollspel :: Off-Topic :: Eragon :: Snabba frågor om Eragon-
Hoppa till: